kvark: > <@theoraclebot:matrix.org> <code>zakarumych</code><br>@kvark вы там еще не пофиксили проблемы с аллокатором памяти?
I have reworked it quite a bit. I also do appreciate the idea of https://github.com/zakarumych/gpu-alloc, it seems to be on the right track. Just hope the implementation isn't going to be over-complicated
Actually no. Rendy memory has a convoluted variant of buddy allocator that divides bigger blocks in 8-64 instead of 2, creating problems with multiple chains of sizes that consume too much memory
Also rendy-memory uses bitset to remember which blocks are unused. And that's better than freelist in buddy allocator in gpu-alloc, so I will change that prior release
https://ourmachinery.com/post/the-machinery-goes-open-beta/ оно вроде чисто сишное, имеет смысл наверное натравить портировалку от квейка и получить нечто на расте) или просто байндгеном нагенерить биндингов и сделать идиоматичную обёртку потом. Для меня это звучит как разумное, но я могу чего-то не знать. Может кто-то уже пробовал закрытую бету и расскажет своё мнение на этот счёт?
https://ourmachinery.com/post/the-machinery-goes-open-beta/ оно вроде чисто сишное, имеет смысл наверное натравить портировалку от квейка и получить нечто на расте) или просто байндгеном нагенерить биндингов и сделать идиоматичную обёртку потом. Для меня это звучит как разумное, но я могу чего-то не знать. Может кто-то уже пробовал закрытую бету и расскажет своё мнение на этот счёт?
kvark: > The Machinery’s API is written in C. It’s easy to understand without learning the complexities of modern C++. And don’t worry, you still have type-safe vectors and hash tables, just as in C++.
kvark: > The Machinery’s API is written in C. It’s easy to understand without learning the complexities of modern C++. And don’t worry, you still have type-safe vectors and hash tables, just as in C++.