But what about mind, “that which knows”?
Так что насчёт ума «того, что знает?»
When described as buddha nature, mind is considered to be ongoing and not subject to impermanence.
Когда он описывается как природа Будды, то он не является субъектом непостоянства.
Are these two views — the impermanent nature of consciousness and the ongoing nature of mind — completely in conflict?
Неужели эти два взгляда — непостоянная природа сознания и вечная природа ума — полностью несовместимы?
Must one adhere to one school and reject the other?
Надо ли придерживаться одной школа и отвергать другую?
This has, for the most part, been the case for more than two millennia of Buddhist debates.
Этот спор среди Буддистов по большому смета продолжается уже 2 тысячи лет.
The Madhyamaka school, founded by Nāgārjuna, has long been critical of the Yogācāra doctrine of buddha nature.
Школа Мадьхьямики, основанная Нагарджуной долгое время критиковала йогочарскую доктрину природы Будды.
Within the Theravadan tradition, orthodox followers of the Abhidhamma and Visuddhimagga, commonly found in Burma and Sri Lanka, regard the teaching on buddha nature to be heresy.
В традиции тхеравады, ортодоксальные последователи абхидхармы и висудхимагги из Бирмы и Шри Ланки рассматривают учения о природе Будды, как еретические.
On the other hand, many teachers in the Thai Forest tradition echo views similar to buddha nature, though they don’t use that term.
А с другой стороны многие учителя тайской лесной традиции повторяют взгляды схожие с природой Будды, хотя и не используют этот термин.
Гай Армстронг