Size: a a a

Storage Discussions

2020 November 07

EE

Eugene Elizarov in Storage Discussions
а кто подскажет - что входит в Limited Support относительно старых версий онтапа?
источник

A

Arthur in Storage Discussions
​​Один из самых частых вопросов — пора ли обновляться на новую версию ONTAP. Теперь есть классный наглядный документ, где описаны сроки поддержки ONTAP, текущий статус версий ONTAP и краткий список изменений в разных версиях ONTAP.
https://www.netapp.com/us/media/ontap-release-recommendation-guide.pdf

Рекомендации по конкретным P-релизам доступны на KB-портале.
https://kb.netapp.com/Support_Bulletins/Customer_Bulletins/SU2
источник

EE

Eugene Elizarov in Storage Discussions
пасиб
источник

RR

Roman Roifman in Storage Discussions
The General Software Version Support Policy for NetApp, applicable to client, appliance, SANtricity OS software, and Element OS (as defined above) is as follows:
 NetApp will provide Full Support for the latest two Feature Versions of a product (version “N” and version “N-1”)
 When Feature Version “N” is available, Feature Version “N-2” will transition to Limited Support for a period of 12 months. Customers will be notified via a Customer Product Communiqué (CPC).
 After the 12-month Limited Support period, Feature Version “N-2” will no longer be supported by NetApp. The date marking the end of support for a specific version of a product is the End of Version Support date. Customers are encouraged to upgrade to a supported version of the product for support coverage.
 After the End of Version Support date has passed, documentation will remain available on the NetApp Support Site for an additional 36 months to enable customer Self-Service Support.
 After the Self-Service Support period has elapsed, the product version becomes Obsolete.
источник

EE

Eugene Elizarov in Storage Discussions
Roman Roifman
The General Software Version Support Policy for NetApp, applicable to client, appliance, SANtricity OS software, and Element OS (as defined above) is as follows:
 NetApp will provide Full Support for the latest two Feature Versions of a product (version “N” and version “N-1”)
 When Feature Version “N” is available, Feature Version “N-2” will transition to Limited Support for a period of 12 months. Customers will be notified via a Customer Product Communiqué (CPC).
 After the 12-month Limited Support period, Feature Version “N-2” will no longer be supported by NetApp. The date marking the end of support for a specific version of a product is the End of Version Support date. Customers are encouraged to upgrade to a supported version of the product for support coverage.
 After the End of Version Support date has passed, documentation will remain available on the NetApp Support Site for an additional 36 months to enable customer Self-Service Support.
 After the Self-Service Support period has elapsed, the product version becomes Obsolete.
тут больше интерес, конечно, относительно обработки кейсов
источник

YA

Yan Aleksandrovskiy in Storage Discussions
Eugene Elizarov
тут больше интерес, конечно, относительно обработки кейсов
• Limited Support: Includes technical support, root cause analysis, online documentation, and online
software. Does not include service updates (P-releases).
источник

YA

Yan Aleksandrovskiy in Storage Discussions
Но при этом "End of Engineering Support". Нет явного ответа на вопрос, что будет с кейсом в случае проблем в самом онтапе
источник

EE

Eugene Elizarov in Storage Discussions
угу, я по тому и уточнил
источник

EE

Eugene Elizarov in Storage Discussions
ну либо первым ответом по любом кейсу будет предложение обновиться до поддерживаемой версии
источник

YA

Yan Aleksandrovskiy in Storage Discussions
Eugene Elizarov
ну либо первым ответом по любом кейсу будет предложение обновиться до поддерживаемой версии
если я правильно понимаю - то сначала анализ, что произошло. А вот если в качестве анализа будет "bug ID ХХ, fixed в версии FullSupport такой-то", то....
хотя оно и сейчас так по сути. Хотя чаще я слышу вообще "bug ID XX, вы его всё равно не посмотрите, но мы его обязательно исправим, подпишитесь на него"
источник

EE

Eugene Elizarov in Storage Discussions
Yan Aleksandrovskiy
если я правильно понимаю - то сначала анализ, что произошло. А вот если в качестве анализа будет "bug ID ХХ, fixed в версии FullSupport такой-то", то....
хотя оно и сейчас так по сути. Хотя чаще я слышу вообще "bug ID XX, вы его всё равно не посмотрите, но мы его обязательно исправим, подпишитесь на него"
источник

SO

Sergey Osipov in Storage Discussions
Eugene Elizarov
ну либо первым ответом по любом кейсу будет предложение обновиться до поддерживаемой версии
Саппорт нетаппа только рекомендует обновиться, но все кейсы по версиям, что и в лимите суппорте отрабатываются
источник

YA

Yan Aleksandrovskiy in Storage Discussions
Sergey Osipov
Саппорт нетаппа только рекомендует обновиться, но все кейсы по версиям, что и в лимите суппорте отрабатываются
В limited support стадии - баги исправляются или нет? или не все...
источник

SO

Sergey Osipov in Storage Discussions
Для лимитед суппорт не выпускают патчи, так что ответ очевиден
источник

EE

Eugene Elizarov in Storage Discussions
ну т.е. разница только в том, что патчи не выходят?
источник

SO

Sergey Osipov in Storage Discussions
Да
источник

EE

Eugene Elizarov in Storage Discussions
оке, пасиб
источник

YA

Yan Aleksandrovskiy in Storage Discussions
Sergey Osipov
Для лимитед суппорт не выпускают патчи, так что ответ очевиден
9.3P20
Date Posted : 02-Oct-2020
источник

SO

Sergey Osipov in Storage Discussions
С вероятностью 80% вам по бест эффорт помогут и на несуппортед версии
источник

YA

Yan Aleksandrovskiy in Storage Discussions
ой, снимаю вопрос. оно еще full
источник