На этой неделе Netflix взял на работу Mike Verdu на позицию vice president of game development. Нетфликс лидер в видео стриминге и подписке и теперь они хотят двигаться в gaming.
The idea is to offer video games on Netflix’s streaming platform within the next year, according to a person familiar with the situation.Недавно я заметил интересный формат мультиков - интерактивные. Дети смотрели сериал Minecraft и там зрителю дают возможность выбрать сценарий (один из двух возможных), очень необычный формат и детям очень понравилось.
В автороской заметке The Information, автор пишет совсем смелые мысли:
Here’s one idea that might jumpstart Netflix in the market: It could buy a well-established gaming business, perhaps Microsoft’s. That would give Netflix a portfolio of gaming studios—including Bethesda, which Microsoft recently acquired—that would give Netflix an edge in original game production, in addition to Microsoft’s nascent Game Pass subscription service. Microsoft might be happy to unload the business in exchange for a stake in Netflix, particularly if it kept the cloud business and captured Netflix’s cloud business from AWS. The only fly in the ointment might be Microsoft’s Xbox hardware business, which we now know is a money-loser. Maybe Netflix could sell that to Roku, which knows how to translate low-margin hardware into a robust business.Не думаю, что это случится, так как у Microsoft все хорошо с Gaming и сервисом game pass. А то что консоли продаются в убыток это ивестный факт, главное продать подписку, так же и с Amazon Alexa и другими гаджетами. Тем более, консоли уже и не нужны, чтобы играть, благодаря сервисам стриминга можного играть полноценно через streaming app.
Факт остается фактом - gaming развивается и все больше людей готовы платить за это, ну значит и работы в game индустрии будет больше и будет нужно делать больше аналитики. Я так то рад, если Netflix будет делать игры, так как у них самые высокие зарплаты))
PS А вот свежее
исследование рынка игр by Accenture:
Gaming has always been a social experience, but never more so than it is today. Accenture surveyed 4,000 gamers and made in-depth interviews with industry leaders from game developers and platforms. Learn what gamers want today and how can gaming companies up their game here.