Size: a a a

Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество

2021 October 09

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Переслано от Matthew Good
Buttons ❤
источник
2021 October 10

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
im stupid af 🙁     i just remembered that android gets around the problem of excessive overdraw via view invalidation, in that it will ONLY draw view's that have been explicitly invalidated to avoid redrawing the same view hundreds of times even if nothing at all has changed
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Also fps info :)
источник
2021 October 11

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Optimized drawing by implementing view invalidating and texture caching

For timer resets every 30 seconds to avoid time drift

(Recording screen slows down by 10 fps)
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Also this means that

In the case of [paint to texture, draw to parent]

A view
 B view
   800 views

The 800 views only get painted and drawn once even if A repaints itself each frame

While

A
 800 views

The 800 views get drawn (but does not repaint itself) every frame if A repaints itself each frame
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Переслано от Matthew Good
Eg

If A repaints itself, B draws itself but does not repaint itself

If B repaints itself, 800 views draw themselves but does not repaint themselves
источник

II

Imperator Interneta in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
всем привет
источник

II

Imperator Interneta in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
кто нибудь разрабатывал на Go под андройд?
какой там прогресс, с точки зрения приложений или служб?
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Переслано от Matthew Good
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Переслано от Matthew Good
Improved fps algorithms (with help)
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Переслано от Matthew Good
The fps is measured every 25 ms for smoothness when resizing since resizing can trigger very quick draw intervals leading to temporary high fps that jumps quickly from very low to very high to very low
источник
2021 October 12

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
источник
2021 October 15

I

Ivansuper in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Pro-tip — do NOT record such videos with a music yelling from background
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Oki
источник
2021 October 19

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
working on a redesigned painting system that aims to cache and optimize as many drawing commands as possible 🙂

currently it does occlusion culling, clipping, and basic deduplication of repeated commands

(also removed duplicate scissor command if parent and child have exact same location and size (updated pic))
источник
2021 October 20

BT

BadManners Team in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
господа, подскажите, пожалуйста.
до 7.0.0 билд плагина можно было сделать в cmakelists
set(CMAKE_C_COMPILER "путь к clang")
set(CMAKE_CXX_COMPILER "путь к clang++")

и оверрайднуть путь к компилятору натива.
теперь это все игнорится
как теперь можно это сделать?

суть задачи - надо использовать свои пересобранные экзешники clang, не заменяя их в ндк
источник

BT

BadManners Team in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
отбой, все по прежнему оверрайдится как надо, дело было в условии в конфигах
if (${CMAKE_BUILD_TYPE} STREQUAL "Release")
Release в 7.0.0 стал RelWithDebInfo и оверрайд не применялся

https://cs.android.com/android-studio/platform/tools/base/+/mirror-goog-studio-main:build-system/gradle-core/src/main/java/com/android/build/gradle/internal/cxx/model/CreateCxxVariantModel.kt;l=74;bpv=1;bpt=0
источник
2021 October 21

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
https://imgur.com/a/zLX9KfS   thought my app was suddenly 2 times slower but nope it just Apple restricting CPU/GPU power ;-;

wonder if android does the same?
источник