Size: a a a

Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество

2020 April 15

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
(alot less underruns)
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
ofc if your device use snapdragon cpu 🙂
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
exynos
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
also my device seems to lag more than usual while the app is running, both in foreground and background
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
pushed current code to github
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
it should not be underrunning when cpu frequency is low, right?
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
(note its fine if the frequency is NORMAL)
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
(but if intentionally set via Root (eg via tasker Settings>CPU) then it underruns while other music apps do not do that)
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
try to increase buffer size. usually processing big chuknk of data is a good way to reduce wasting cpu time on function calls and other stuff.
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
also try to use simd to increase perfomace or use library that use simd (on adroid simd == Neon instruction set)
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Arkadi Tolkun
try to increase buffer size. usually processing big chuknk of data is a good way to reduce wasting cpu time on function calls and other stuff.
i already tried *4096 and it didnt help
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
neither does *2
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
as i already mention - profiling will show you the bottlenecks.
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
AAudioStreamBuilder_setBufferCapacityInFrames(builder, BufferCapacityInFrames*2);
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Arkadi Tolkun
as i already mention - profiling will show you the bottlenecks.
but i cant profile ;-;
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
what profiling tools would you recommand for command line
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
o.o
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
I test this one once. Not easy to use, but at least it works in Android simultors ...
источник