Size: a a a

Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество

2019 June 16

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
oh
источник

I

Ivansuper in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Matthew Good
my goal is to loop a piece of audio in a short as possible length of time (or to loop it as fast as possible)
No it is not
источник

I

Ivansuper in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Why are you trying to loop it
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
cus i am making an audio app which allows users to define custom looping points for a playing audio track, and freely switch between those points
источник

I

Ivansuper in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
I see
источник

I

Ivansuper in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
You are seem to be trying to get to it breaking through a wall with your forehead
источник

I

Ivansuper in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
You can always detect that you are falling below the audio buffer and duplicate your samples to cover it
источник

I

Ivansuper in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Are you using any sort of player or are you writing the samples manually?
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Ivansuper
Are you using any sort of player or are you writing the samples manually?
what do you mean
источник

I

Ivansuper in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
I mean that you could go for saving the audio in a file and pointing a MediaPlayer instance to it or writing all the samples directly to an audio output via AudioTrack API f.e.
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
ok, which would be faster?
источник

I

Ivansuper in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
The second one of course
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
ok
источник

I

Ivansuper in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Though there is a certain amount of work you have to do in order to achieve something. E.g. you must keep an eye on your samples, buffers, and deliver them at a certain speed
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
so more room for errors?
источник

I

Ivansuper in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Generally speaking, yes
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
ok
источник

I

Ivansuper in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
But also way more flexibility without the need of writing anything to files
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
would Obie/AAudio/OpenSL ES be faster than AudioTrack?
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
or would those not be targeted for performance
источник