Size: a a a

2020 May 19

I

Ivan in archlinux_ru
мб там че
источник

I

Ivan in archlinux_ru
+ не пойму он что в отдельном окне запускается
источник

I

Ivan in archlinux_ru
если да, то хуйня
источник

JC

Julian =) Coffee in archlinux_ru
всмысле в отдельном окне?
источник

JC

Julian =) Coffee in archlinux_ru
типо не в терминале или о чем ты?
источник

I

Ivan in archlinux_ru
Julian =) Coffee
типо не в терминале или о чем ты?
да, как отдельное приложение
источник

JC

Julian =) Coffee in archlinux_ru
ну там написано, что это гуевое приложение
источник

I

Ivan in archlinux_ru
ага
источник

I

Ivan in archlinux_ru
херь какая-то
источник

I

Ivan in archlinux_ru
с таким успехом можно было к какому-то конкретному терминалу привязать
источник

JC

Julian =) Coffee in archlinux_ru
Ну для емаксеров это прям перемога, что у них гуй теперь есть
источник

I

Ivan in archlinux_ru
источник

I

Ivan in archlinux_ru
источник

I

Ivan in archlinux_ru
источник

I

Ivan in archlinux_ru
источник

𝙼

𝙼𝚛. 𝙱𝚘𝚠𝚕𝚎𝚛 𝙷𝚊𝚝... in archlinux_ru
Точно EEE
источник

𝙼

𝙼𝚛. 𝙱𝚘𝚠𝚕𝚎𝚛 𝙷𝚊𝚝... in archlinux_ru
DirectX is coming to the Windows Subsystem for Linux

Источник: https://devblogs.microsoft.com/directx/directx-heart-linux/
LKML: https://lkml.org/lkml/2020/5/19/742

> Dxgkrnl is a brand-new kernel driver for Linux that exposes the /dev/dxg device to user mode Linux. /dev/dxg exposes a set of IOCTL that closely mimic the native WDDM D3DKMT kernel service layer on Windows.

> This is the real and full D3D12 API, no imitations, pretender or reimplementation here… this is the real deal. libd3d12.so is compiled from the same source code as d3d12.dll on Windows but for a Linux target. It offers the same level of functionality and performance (minus virtualization overhead). The only exception is Present().
libd3d12.so is compiled from the same source code as d3d12.dll on Windows but for a Linux target. It offers the same level of functionality and performance (minus virtualization overhead). The only exception is Present(). [...] The D3D12 API can be used for offscreen rendering and compute, but there is no swapchain support to copy pixels directly to the screen (yet 😊).

> Before getting too excited, the Direct3D 12 library for Linux will be closed-source. The DirectX core and D3D12 libraries will be closed-source and shipped as part of Windows. With it targeting the DXGKRNL kernel interfaces, these libraries will likely be of little value to Wine / Proton and the like unless there was a new layer implemented so the DXGKRNL interfaces could be re-implemented for bare metal Linux systems.
(via Phoronix)

Это еще предстоит осмыслить, пока без комментариев.
источник

I

Ivan in archlinux_ru
источник

I

Ivan in archlinux_ru
я только не пойму кого они таким образом пытаются перетащить?
источник

I

Ivan in archlinux_ru
девелоперов?
источник